תמונה בה רואים 2 יונים אחת ליד השנייה נוגעות ראש בראש

איך להרחיק ביעילות יונים מהמרפסת שלך

לידיעתך, המידע המוצג במאמר זה מיועד למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין להתייחס אליו כייעוץ מקצועי. הקורא לוקח על עצמו את כל האחריות לאופן שבו הוא בוחר להשתמש במידע זה.

בין אם זו מרפסת רגילה או מרפסת שמש זה לא משנה, אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לבלות זמן במרפסת שלכם אתם יודעים כמה זה יכול להיות מתסכל כשהיונים מגיעות ומתחילות לעשות בלגן. לא רק שהן משאירות צואה על הרצפה ועל הרהיטים… הן מרעישות! והכי מסוכן זה שהן יכולות לשאת מחלות שעלולות להזיק לבריאותכם, אין ספק שהרחקת יונים מהמרפסת זה חובה אם אתם רוצים להנות משהות נקייה ושקטה.

במאמר זה, נספק לכם כמה טיפים ושיטות על איך להרחיק יונים מהמרפסת ובכללי, איך להרחיק ציפורים מהמרפסת שלכם בצורה בטוחה ויעילה.

יונים במרפסת
יונים במרפסת

מדוע יונים נמשכות למרפסת שלך

יונים נמשכות למרפסות מכמה סיבות:

  • ראשית, אם זו מרפסת שמש במקום גבוה, אז מרפסות מספקות נקודת תצפית נהדרת עבור הציפורים להתבונן בסביבתן, כל שעליהן לעשות זה לעמוד על המעקה.
  • שנית, יונים נמשכות למרפסות עם מקורות מזון כמו מאכילי ציפורים או פחי אשפה לא מכוסים. רוצים להרחיק ציפורים מהמרפסת? אל תשאירו שום מזון בחוץ.
  • לבסוף, יונים נמשכות למרפסות מכיוון שהן מספקות מחסה מפגעי מזג האוויר.

איך יונים מגיעות למרפסת שלך?

הצעד הראשון להיפטר מיונים במרפסת הוא להבין כיצד הן מקבלות גישה. יונים יכולות להגיע למרפסת על ידי מעוף מהקרקע, מעוף ממרפסות או גגות אחרים, או אפילו להידחק דרך מרווחים בין מעקות או מתחת לדלתות.

כדי למנוע מיונים לקבל גישה, חסמו את כל נקודות הגישה האפשריות שבהן הן עשויות להשתמש על מנת לשבת או להידחק. זה יכול לכלול מרווחים בין מעקות או בין המזגנים. אתם יכולים לנסות להשתמש ברשת ברזל כדי לאטום את נקודות הכניסה הללו.

שימו לב שעבודות בגובה הן מסוכנות ויש להשתמש בשירותים של מרחקי יונים מקצועיים

רוצים להיפטר מהיונים במרפסת? השאירו את הפרטים שלכם כאן

3 יונים על מרפסת שמש
3 יונים על מרפסת שמש

מדוע חשוב להרחיק יונים מהמרפסת שלך?​

מעבר לרעש ולליכלוך ולצואה של היונים הן יכולות גם לשאת מחלות שעלולות להזיק לבריאות שלך. בנוסף, הלשלשת שלהם עלולה להרוס ולפגוע במשטחי המרפסת, המעקות והרהיטים שלכם.

כדי למנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות ונזקים למרפסת שלכם, חשוב להרחיק יונים בהקדם האפשרי.
כדי להתחיל בהרחקת יונים מהמרפסת שלך, בצעו את השלבים הבאים:

שלב 1: ניקוי​

יונים נמשכות למרפסות מלוכלכות ושאריות מזון שמונחות מסביב. ודאו שאתם מנקים כל זרעי ציפורים או שאריות מזון שעלולים להיות במרפסת.

מומלץ גם לנקות את כל הגללים כדי למנוע מהיונים מלחזור – שימו לב, מומלץ להשתמש במרחיק מקצועי, ניקוי לשלשלת הוא תהליך סטרילי שמצריך כפפות וחומרי ניקוי חזקים. ישנו סיכון בריאותי בלעשות זאת לבד.

שלב 2: התקנת דוקרנים נגד ציפורים

דוקרני ציפורים הם דרך יעילה למנוע מיונים מלנחות במרפסת שלכם. הדוקרנים אינם מזיקים אלא מונעים מהציפורים לנחות על מעקה המרפסת או משטחים אחרים.

ניתן להתקין את הדוקרנים לבד או בעזרת מרחיק יונים מקצועי, ככל שההתקנה תהיה יותר מקצועית כך הסיכויים שהדוקרנים יהיו יותר יעילים נגד היונים והסיכויים שהן יחזרו תקטן.

רוצים להיפטר מהיונים במרפסת? השאירו את הפרטים שלכם כאן

שלב 3: השתמשו בפתיונות

פתיונות כגון ינשופי פלסטיק או נחשים יכולים להיות יעילים בהרחקת יונים מהמרפסת שלך. פתיונות אלה פועלים על ידי יצירת אשליה של סכנה עבור היונים.

הנה 5 מוצרים פופולאריים להרחקת יונים, לחצו כאן.

שלב 4: שיכרו איש מקצוע

אם בעיית היונים נמשכת, הזמינו איש מקצוע שירחיק את הציפורים. אנשי מקצוע אלו יכולים להרחיק את הציפורים בצורה בטוחה והומאנית ולמנוע מהן לחזור. השאירו את הפרטים שלכם כאן ואנחנו נדאג למצוא מרחיק מקצועי במחיר אטראקטיבי בשבילכם.

הנה הסבר מלא על סוגי העבודה והעלויות של הרחקת ציפורים, לחצו כאן.

2 יונים במרפסת אחת מול השנייה
2 יונים במרפסת

רוצים להיפטר מהיונים במרפסת? השאירו את הפרטים שלכם כאן

העתיד של הרחקת יונים

ככל שהערים גדלות ומתרחבות, כך גם אוכלוסיית היונים גדלה. למרבה המזל, ישנן טכנולוגיות חדשות רבות המפותחות כדי לסייע במאבק בבעיה זו. טכנולוגיה אחת כזו היא השימוש בלייזרים כדי להפחיד יונים. לייזרים אלו בטוחים לחלוטין לבני אדם ולציפורים ויכולים להוות דרך יעילה למנוע מיונים ללון במרפסת שלכם.

סיכום

יונים עלולות להוות מטרד וסיכון בריאותי במרפסת שלכם, אך בעזרת השיטות הנכונות תוכלו להרחיק אותן ביעילות. נקו את כל שאריות המזון או צואת היונים, חסמו את נקודות הכניסה והשתמש בדוקרנים או ינשופים מזוייפים.
בעזרת הטיפים הללו תוכלו ליהנות מהמרפסת שלכם מבלי שתצטרכו להתמודד עם יונים.

אם הבעיה נמשכת, צרו קשר עם איש מקצוע, השאירו פרטים ואנחנו נעזור לכם למצוא פתרון.

לעוד מאמרים בנושא

הגיע הזמן להיפטר מהיונים המטרידות, צרו איתנו קשר

Scroll to Top